Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed

75 jaar Hilversumse brandweer Ford

In 2023 vieren wij een jubileum. De Hilversumse brandweer Ford is dan 75 jaar oud.
Dit willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan, daarom zijn we in samenwerking met de Stichting Vrienden Mobiel Erfgoed Hilversum en Omstreken (de organisatoren van Hilversum On Wheels) in overleg gegaan en tot het idee gekomen om tijdens Hilversum On Wheels 2023 een speciaal thema plein in te richten met brandweeroldtimers. Ons doel is om zo veel mogelijk brandweeroldtimers bij elkaar te brengen. Bezit u een historisch brandweervoertuigen wilt u graag meedoen? Schrijf u onderaan deze pagina in. Noteer in ieder geval vast in uw agenda: 4 juni 2023, marktterrein Hilversum!

Iedere eigenaar met een brandweer oldtimer is van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit evenement. In verband met de planning is inschrijven (via de website) noodzakelijk.
Aan het evenement zijn voor de deelnemers geen kosten verbonden.
De voertuigen worden verwacht rond 10 uur in de ochtend en kunnen daarna desgewenst meerijden in een puzzelrit.
Vanaf 12 uur is het statische evenement op de Markt en duurt tot ca. 4 uur in de middag.
Mede gezien de respons van 2022 verwacht de organisatie van Hilversum on Wheels dat er wellicht op de markt niet genoeg ruimte is. Er worden dan ook voertuigen geplaatst in de winkelstraten, zodat het voor het publiek nog leuker wordt om door het centrum te “dwalen”.
Omdat het midden in het centrum is hoeft niemand zich zorgen te maken over de verkrijgbaarheid van een hapje en drankje.