Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed

Welkom bij de Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed.

MET SPOED ONDERDAK GEZOCHT VOOR ONZE BRANDWEERWAGENS
Op 14 maart hebben we van de gemeente Hilversum bericht gekregen dat we per 1 mei a.s. onze huisvesting moeten verlaten. De gemeente heeft geen vervangende ruimte voor ons.
Wij zijn dus dringend opzoek naar vervangende huisvesting. We zoeken een onderkomen met een inrijhoogte van minimaal 3 meter. Aangezien onze stichting geen subsidie ontvangt en onvoldoende inkomsten heeft om een pand te huren zoeken we een gratis onderdak (bijvoorbeeld anti kraak).
Verder zijn we opzoek naar verhuisdozen, kratten, hulp bij het verhuizen en transport voor 2 van onze 3 brandweerwagens aangezien deze niet zelfstandig rijden kunnen.
Kunt u ons helpen? Neem dan contact met ons op!

Teken ook onze petitie:

Wilt u onze stichting steunen? dat kan door een vrijwillige donatie te doen. scan de onderstaande QR code, vul het gewenste bedrag in en rond de betaling af. Wij zijn u heel erg dankbaar!

Activiteitenagenda

Hilversum On Wheels (met brandweer thema plein)

Start:04-06-2023
10:00
Einde:04-06-2023
17:00

Op zondag 4 juni 2023 wordt in het centrum van Hilversum het oldtimer evenement Hilversum on Wheels georganiseerd door de Stichting Vrienden Mobiel Erfgoed Hilversum en Omstreken. Onze Ford ladderwagen bestaat in 2023 75 jaar, er zal een speciaal themaplein met brandweeroldtimers zijn. Wij zijn hier ook bij aanwezig met de Ford F-6 en ons streven is om er ook met de DAF ladderwagen te staan mits de restauratie spoedig verloopt.