Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed

Vrijwilligers gezocht!

1 oktober 2022

Heb jij affiniteit met oud brandweermaterieel? Vind je het leuk om de brandweerhistorie te behouden? Wil jij deel uitmaken van een leuk enthousiast en gezellig team? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Bij de Stichting Behoud Brandweer Erfgoed beheren we momenteel drie historische brandweervoertuigen: een Ford F6 ladderwagen uit 1948, een DAF A16BB Torpedo ladderwagen uit 1964 en een DAF A1300 hulpverleningsvoertuig uit 1961. Twee van deze voertuigen staan momenteel in restauratie en de derde moet ook onderhouden worden. Daarnaast beheren we ook nog divers klein historisch brandweermaterieel.

Onze doelstelling is in de toekomst de collectie verder uit te breiden met zowel rollend als niet rollend materieel en een museum op te richten.

Ons vrijwilligersteam is altijd op zoek naar nieuwe klussers.
Meerdere keren per maand zijn wij als klusteam te vinden in onze loods in Loosdrecht. Gemiddeld komen wij één zaterdag en twee dinsdagavonden per maand bijeen.

Wij zijn op zoek naar:
Monteurs (oude vrachtwagentechniek is een pré)
Houtbewerkers
Metaalbewerkers
Spuiters
en alle andere handige handjes

Wat bieden wij?
Wij bieden een gezellig team waarin je warm ontvangen wordt. Naast de klusmomenten zullen we met ons materieel ook evenementen bezoeken, ook dan ben je natuurlijk van harte welkom om daaraan deel te nemen.

Wat verwachten wij?
Hoewel je deelname natuurlijk geheel op vrijwillige basis is verwachten we wel een actieve inzet van je, dit houdt in dat je minimaal 1x per maand gemiddeld wel aanwezig bent. Het bezit van rijbewijs C is geen vereiste maar wel een pré.

Heb je interesse? Of wil je graag een keer komen kijken op een klusdag of het wat voor je is?Neem dan contact met ons op!