Stichting tot Behoud van Brandweer Erfgoed

Wij zijn opzoek naar nieuwe huisvesting!

1 oktober 2022

Sinds medio 2020 zijn wij wegens ruimtegebrek verhuisd van de Hilversumse brandweerkazerne naar een voormalige defensieloods, die in slechte staat verkeerd en onder andere veel lekkages heeft. Er is voor deze loods ook geen vooruitzicht hoe lang wij hier nog kunnen en mogen verblijven. Aangezien wij maar een heel klein deel van deze loods mogen gebruiken en deze ook niet publiek toegankelijk is kunnen wij onze voertuigen  niet aan het publiek laten zien. Dit is natuurlijk heel erg jammer. Wij beschikken naast onze voertuigen ook over een uitgebreide collectie brandweer gerelateerde voorwerpen, die deels in de brandweerkazerne van Hilversum uitgestald staan maar deels ook opgeslagen liggen. Hier zitten goederen bij die zeer zeker de moeite waard zijn permanent tentoongesteld te gaan worden.

We hebben dan ook als wens een grotere huisvesting waar we onze voertuigen kunnen stallen, een werkplaats kunnen inrichten, een museum kunnen realiseren en waar eventueel ruimte is voor uitbreiding van de collectie. Ook zouden we graag willen nadenken hoe we deze nieuwe locatie een maatschappelijk belang kunnen geven en het niet alleen ons onderkomen is. Het liefst zouden we dit in de nabijheid van Hilversum willen aangezien de meeste van onze vrijwilligers daar woonachtig zijn, echter is dit geen vereiste. Een geschikte locatie op redelijke afstand (max. c.a. 30 kilometer) van Hilversum behoort ook zeker tot de opties. Budget om een gebouw te huren of kopen hebben we helaas niet, we zijn dus echt opzoek naar een bruikleenconstructie. Een deel van een gebouw samen met uw bedrijf gebruiken zou bijvoorbeeld ook een optie kunnen zijn. We zijn op zoek naar mensen die onze activiteiten en toekomstplannen een warm hart toedragen en die over onroerend goed beschikken waar wij de activiteiten van de stichting kunnen gaan voortzetten en verder uitbreiden. Denkt u ons te kunnen helpen? Dan horen wij heel graag van u! U kunt via onze contactpagina contact met ons opnemen.